Lexmas
S5, E9: Lex is given an envelope with damaging information that could destroy Jonathan's life and must decide whether or not he will use it, as it would also bring harm to Clark and Martha. Before he can choose what to do, Lex is shot and falls into a coma. He dreams that his mother, Lillian (recurring guest star ALISEN DOWN), visits him and shows him the life he could lead if he walks away from his father and LuthorCorp. In this alternate life, Lex is happily married to Lana with a baby on the way. Meanwhile, Chloe asks Clark to use his powers to deliver Christmas presents to needy kids.