Moon Over Bourbon Street
S1, E17: After accusing Klaus of doing nothing while their control over the Quarter crumbles, Elijah makes a move to take matters into his own hands. He receives an intriguing offer of support from Francesca (guest star PETA SERGEANT – Satisfaction, Canal Road), a beautiful woman from a powerful New Orleans family. In an attempt to bring the warring factions of the city together, the Mikaelsons throw an extravagant party, where Klaus offers Jackson (recurring guest star NATHAN PARSONS – General Hospital, Bunheads) a tempting deal, Elijah and Hayley share a dance, and a violent fight comes to a surprising end. Finally, even as Marcel works on a new path to power, he continues to help Cami deal with her Uncle Kieran's (recurring guest star TODD STASHWICK) tragedy.