The Wire Moral Midgetry
S3, E8: With Amsterdam running full-tilt, Carver and Truck discover there really is no honor among thieves. Prez impresses the detail with what he's found out from Bodie's cell phone, information that sends McNulty and Greggs on a road trip. Colvin sees the benefits of his plan working, but has overlooked the human toll, until the Deacon points out the deficiencies. Stringer Bell fumes over the cost of being a developer, as state Senator Clay Davis attempts to cool him off with some easy money. Carcetti confronts a hurdle he must clear if he wants to run for higher office, while Marlo appears to take the bait set by the Barksdale crew. Cutty is shown the possibilities for the future with a tour of a working gym, while the Western District cops toss back a few and weigh the merits of Amsterdam and their loyalty to their commander. Brianna and McNulty sit down for a heart-to-heart, while Avon dispatches the troops to track Omar and wrestles with a revelation by Stringer.