Mors Praematura
S3, E6: Freed from her psych ward confinement, Root receives a directive from the Machine that requires Shaw's assistance – by any means necessary – and takes extreme measures to gain her compliance. Also, Reese and Finch look for clues as to why a mild-mannered estate investigator's number has come up. Kirk Acevedo (Fringe) guest stars as Timothy Sloan.