Rosetta Smallville
S2, E17: Determined to find out where he came from, Clark travels to New York to meet Dr. Virgil Swann (CHRISTOPHER REEVE - "Superman" movies), a brilliant scientist who possesses a message for Clark from his home planet. Meanwhile, Lana decides to move out of Chloe's house--and into the Luthor Mansion--after the two girls get into another argument about Clark.