The Vampire Diaries The Departed
S3, E22: In the third season finale, determined to protect his sister, Jeremy makes a decision that will change everything. In the harsh reality of the present situation, Elena longs for simpler times when her parents, Grayson (guest star Jason MacDonald) and Miranda (guest star Erin Beute), and Aunt Jenna (guest star Sara Canning) were still alive and her biggest concern was her relationship with Matt. Stefan and Damon leave Mystic Falls together on a mission, but soon split up when Elena needs one of them. Caroline and Tyler are forced to make a life-changing decision. Finally, Bonnie makes a secret deal that has heartbreaking consequences.