Bones The Girl in Suite 2103
S2, E6: Brennan and Booth are called to the site of an explosion in a Miami hotel where a young woman has been burned to death. Initially, the explosion is thought to be the work of a Colombian drug cartel intending to target Judge Dolores Ramos, the Colombian judicial representative. State Department official Alex Radziwill insists everything to do with Judge Ramos and the case go through him, which becomes both annoying and problematic when he stands in Brennan and Booth’s way as they do their jobs in pursuit of key information about the case. When fingers point to Ramos’ husband and son, Booth and Brennan are shocked to learn who was behind the murderous plot, and how far the State Department will go to protect a murder suspect.