The Graft in the Girl
S1, E20: Booth’s boss, FBI Deputy Director Sam Cullen, is anxiously awaiting information from doctors as to why his daughter Amy is dying of a rare form of lung cancer. When Brennan learns of Amy's condition, she questions the rarity of the cancer in a girl of Amy's age and background and discovers Amy had a bone graft as a result of a previous accident. Brennan enlists Booth's help to dig deeper into the origin of the bone graft she received, and they are shocked to learn Amy is not the only person with the rare terminal cancer and that she may be the victim of a crime.