Haigakura The Thunder Dance
S1, E2: On their mission, Ichiyo and Tenko drift to a small island in Okinawa where they meet a local boy, Ryu; he invites them to stay at his house where he lives with his sister; she tries to kick them out and reveals she has no younger brother.