After Japan's attack on Pearl Harbor, residents of California descend into a wild panic, afraid that they might be the next target. Among them are Wild Bill Kelso (John Belushi), a crazed National Guard pilot; Sgt. Frank Tree (Dan Aykroyd), a patriotic, straight-laced tank crew commander; Ward Douglas (Ned Beatty), a civilian willing to help with the American war effort at any cost; and Maj. Gen. Joseph W. Stilwell (Robert Stack), who tries his hardest to maintain sanity amid the chaos.