A Ciambra
CANNES 2017: DIRECTORS' FORTNIGHT. An impressive debut feature, chosen as Italy's submission to the 2018 Academy Awards. Pio is a fourteen-year-old, living in A Ciambra, a small Romani community in Calabria, and is desperate to grow up fast. He drinks, smokes and is one of the few to easily slide between the region's factions - the local Italians, the African refugees and his fellow Romani. Pio follows his older brother Cosimo everywhere, learning the necessary skills for life on the streets of their hometown. When Cosimo disappears, and things start to go wrong, Pio sets out to prove he's ready to step into his big brother's shoes but soon finds himself faced with an impossible decision that will show if he is indeed ready to become a man.