Alcarras
In the small village of Alcarràs in Catalonia, the peach farmers of the Solé family spend every summer together picking fruit from their orchard. But when new plans arise to install solar panels and cut down trees, the members of this tight-knit group suddenly face eviction – and the loss of far more than their home. Winner of the Golden Bear at Berlinale, the sophomore film from Carla Simón (Summer 1993) is a sun-dappled, deeply moving ensemble portrait of the countryside and a community’s unbreakable bonds.