Alice Schwarzer
Alice Schwarzer, journalist, auteur en uitgever, is sinds de jaren zeventig een mediaster door haar vele televisieoptredens en als leider van discussiepanels. De focus van haar werk is zelfbeschikking van vrouwen. Met Emma en haar aanwezigheid in de media heeft Alice Schwarzer feministische kwesties in het centrum van de samenleving weten te brengen. Daarvoor is ze geliefd en gehaat.