Blue Valentine
Dean (Ryan Gosling) and Cindy (Michelle Williams) live a quiet life in a modest neighborhood. To the casual observer, everything appears normal, if a bit subdued. But a closer examination reveals a couple caught in a downward spiral. They appear to have the world at their feet at the outset of the relationship. However, his lack of ambition and her retreat into self-absorption cause potentially irreversible cracks in their marriage.