The Bone Collector
Policewoman Amelia Donaghy is in hot pursuit of a serial murderer whose calling card is a small shard of bone extracted from each of his victims. Unable to decipher the cryptic clues the killer leaves behind at the scene of the crime, Amelia calls upon quadriplegic forensic criminology expert Lincoln Rhyme to help. With Amelia acting as Rhyme's able-bodied go-between, the pair piece together disparate clues, hoping they will learn who the next victim is.