Cimarron
This Academy Award-winning adaptation of Edna Ferber's novel traces the lives of two people who are in love with each other--but in love with life even more--as they struggle to bring civilization to the Western frontier in Cimarron! 1898. The Oklahoma Land Rush. As thousands of would-be settlers race across a barren desert to be the first to stake their claim to a plot of land, Yancey Cravat (Richard Dix) is cheated out of his property by Dixie Lee (Estelle Taylor). Without the farm they had hoped to start, Yancey and his wife, Sabra (Irene Dunne--I Remember Mama, The Awful Truth, Love Affair), take over the local newspaper after the editor is assassinated. But as the newspaper helps bring order to a lawless land, Yancey feels the wanderlust to find new frontiers and new adventures, and Sabra stays to build a publishing empire. Always in love, frequently apart and destined for greatness, Yancey and Sabra lead lives as tempestuous as the land they have chosen for their home in this epic Western classic.