The Hurt Locker
Staff Sgt. William James (Jeremy Renner), Sgt. J.T. Sanborn (Anthony Mackie) and Specialist Owen Eldridge (Brian Geraghty) are members of a bomb-disposal unit in Baghdad. As their tour of duty enters its final weeks, the men face a set of increasingly hazardous situations, any of which could end their lives in an explosive instant.