Escape From Fort Bravo
Captain Roper (William Holden) is the warden of a Union-run prison camp. A mysterious woman named Carla Forester (Eleanor Parker) arrives at the camp in order to free the Confederate prisoners, and things get complicated when Carla and the captain begin to fall for each other. In an effort to recapture the escaped prisoners, Roper has a run-in with a group of Mescalero Indians. In order to survive, he has to team up with his own prisoners to fight the Indians and wipe them out.