I, Daniel Blake
Daniel Blake (Dave Johns) is a 59-year-old widowed carpenter who must rely on welfare after a recent heart attack leaves him unable to work. Despite his doctor's diagnosis, British authorities deny Blake's benefits and tell him to return to his job. As Daniel navigates his way through an agonizing appeal process, he begins to develop a strong bond with a destitute, single mother (Hayley Squires) who's struggling to take care of her two children.