John Q
Story centers on a man whose nine-year-old son is in desperate need of a life-saving transplant. When he discovers that his medical insurance won't cover the costs of the surgery and alternative government aid is unavailable, John Q. Archibald (Denzel Washington) takes a hospital emergency room hostage in a last-ditch attempt to save his child.