The Karate Kid, Part II
Ralph Macchio and Pat Morita return to the roles that brought them international acclaim in The Karate Kid, only this time the surroundings are unfamiliar and the stakes much higher. Summoned by his dying father, Miyagi (Morita) returns to his homeland of Okinawa with Daniel (Macchio) after a 40-year exile. There he must confront Yukia (Nobu McCarthy), the love of his youth, and Sato (Danny Kamekona), his former best friend turned vengeful rival. Sato is bent on a fight to the death, even if it means the destruction of their village. Daniel finds his own love in Yukia's niece, Kumiko (Tamlyn Tomita), and his own enemy in Sato's nephew, the vicious Chozen (Yuji Okumoto). Now, far away from the tournaments, cheering crowds and safety of home, Daniel will face his greatest challenge ever when the price of honor is life itself.