Cave of Forgotten Dreams
In this documentary, filmmaker Werner Herzog and a small crew are given a rare chance to film inside France's Chauvet Cave, where the walls are covered with the world's oldest surviving paintings. To preserve the art, people are allowed to enter the site for only two weeks a year. Examining the 30,000-year-old drawings, Herzog discusses how the artwork represents humanity's earliest dreams with scientists and art scholars conducting research at Chauvet.