Planet of the Apes
Charlton Heston and Roddy McDowall star in this legendary science fiction masterpiece. Astronaut Taylor (Heston) crash lands on a distant planet ruled by apes who use a primitive race of humans for experimentation and sport. Soon Taylor finds himself among the hunted, his life in the hands of a benevolent chimpanzee scientist (McDowall).