The Life Of David Gale
David Gale (Kevin Spacey) is a man who has tried hard to live by his principles but in a bizarre twist of fate, this devoted father, popular professor and respected death penalty opponent finds himself on Death Row for the rape and murder of fellow activist Constance Hallaway (Laura Linney). With only three days before his scheduled execution, Gale agrees to give reporter Bitsey Bloom (Kate Winslet) the exclusive interview she's been chasing.