Clash of the Titans
Before history and beyond imagination! The machinations of gods above and the fates of man and monsters here below play out in a Clash of the Titans. Decades prior to the sensational 2010 version of the tale, Harry Hamlin took up sword and shield to play valorous Perseus, mortal son of Zeus (Laurence Olivier) who sets out to fulfill his destiny by rescuing beloved Andromeda from the wrath of goddess Thetis (Maggie Smith). Perils await Perseus time and again. And eye-filling thrills await viewers as stop-motion effects legend Ray Harryhausen (Jason and the Argonauts) unleashes snake-haired Medusa, fearsome Kraken, winged Pegasus, two-headed dog Dioskilos, giant scorpions and more. Rejoice, fantasy fans: the movie gods gift us with adventure that’s innovative, heroic, titanic.