Cape Fear
When attorney Sam Bowden (Nick Nolte) knowingly withholds evidence that would acquit violent sex offender Max Cady (Robert De Niro) of rape charges, Max spends 14 years in prison. But after Max's release, knowing about Sam's deceit, he devotes his life to stalking and destroying the Bowden family. When practical attempts to stop Max fail, Sam realizes that he must act outside the law to protect his wife and daughter in Martin Scorsese's remake of the classic 1962 thriller.