Awakenings
The story of a doctor's extraordinary work in the Sixties with a group of catatonic patients he finds languishing in a Bronx hospital. Speculating that their rigidity may be akin to an extreme form of Parkinsonism, he seeks permission from his skeptical superiors to treat them with L-dopa, a drug that was used to treat Parkinson's disease at the time.