Me and the Colonel
Nazis are about to overrun France, and a Jewish man named Jacobowsky (Danny Kaye) is stranded in Paris. He hitches a ride with reluctant Polish serviceman Colonel Prokoszny (Curt Jurgens), who harbors a bias against Jews. They are soon joined by Prokoszny's bride-to-be, Suzanne (Nicole Maurey), who takes an immediate liking to the engaging Jacobowsky. This furthers the hostility between Jacobowsky and Prokoszny, but they must put their differences aside to evade the Nazis trailing them.