Moulin Rouge
Visually exquisite biopic of Toulouse-Lautrec, the crippled painter whose work perfectly captured the spirit of Bohemian Paris in the naughty 1890s. Portrayed as an embittered loner, he is tormented by his doomed relationships with prostitute Marie Charlet and sympathetic model Myriamme.