My Father's Glory
Raised by his science teacher father, Joseph Pagnol (Philippe Caubère), and seamstress mother Augustine (Nathalie Roussel), young Marcel (Julien Ciamaca) grows up during the turn of the century in awe of his rationalist dad. When the family takes a summer vacation in the countryside, Marcel becomes friends with Lili (Joris Molinas), who teaches him about rural life. Meanwhile, tensions between Joseph and his religious brother-in-law, Jules (Didier Pain), grow during their hunting expeditions.