Shane
Enigmatic gunslinger Shane rides into a small Wyoming town with hopes of quietly settling down as a farmhand. Taking a job on homesteader Joe Starrett's farm, Shane is drawn into a battle between the townsfolk and ruthless cattle baron Rufus Ryker. Shane's growing attraction to Starrett's wife, Marian, and his fondness for their son Joey, who idolizes Shane, force Shane to realize that he must thwart Ryker's plan.