Strange Brew
Rick Moranis and Dave Thomas star as Doug and Bob MacKenzie, two men out to save the world--one beer at a time--after they discover a comically nefarious global plot in a mug of a Strange Brew. In this humorous romp very, very loosely based on Shakespeare's Hamlet, "Second City TV" characters Doug and Bob find the job of their dreams at the Elsinore brewery. But something's rotten in the fermentation vats as the MacKenzies (Moranis--Little Shop of Horrors, Ghostbuster films and Thomas--"Second City TV") find that deranged Brewmeister Smith (Max Von Sydow--Minority Report, The Exorcist) plans to commit the ultimate sacrilege--tamper with the beer. Now, can Doug and Bob foil Smith's scheme for world domination by inducing mind control through Elsinore's beer?