Surviving Brandenburg
The auteur filmmaker Lászlo Kovac is denied funding for his film project. Too old, heart problems and no longer employable. Didn't the Hungarian from Lake Balaton once want to aim high? What now? Continue to be on his successful wife's back? Lászlo slips into a real life crisis and finds solace with a "crazy woman" from the neighboring village. When a right-wing AFD politician puts himself forward as the only candidate for mayor, Lászlo seems to come to his senses: In order to prevent the "right-wing douchebag" in his village of 120 inhabitants, he hastily puts himself forward as a liberal counter-candidate. ÜBERLEBEN IN BRANDENBURG is a comedy about age discrimination and the post-midlife crisis, with a very topical reference to the political situation.