The Assassin
9th century China. 10-year -old general's daughter Nie Yinniang is abducted by a nun who initiates her into the martial arts, transforming her into an exceptional assassin charged with eliminating cruel and corrupt local governors.One day, having failed in a task, she is sent back by her mistress to the land of her birth with orders to kill the man to whom she was promised – a cousin who now leads the largest military region in north China. After 13 years of exile, the young woman must confront her parents, her memories and her long-repressed feelings. Slave to the orders of her mistress, Nie Yinniang must choose: sacrifice the man she loves or break forever with the sacred way of the righteous assassins.