The Liberators
Medieval art treasures seized by the Nazis go missing at the end of World War II. Were they destroyed in the chaos of the final battles? Or were these thousand-year-old masterpieces stolen by advancing American troops? For over forty years, the mystery remained unsolved. A true detective story, THE LIBERATORS follows a dogged German art detective through the New York art world and military archives to the unlikeliest of destinations: a small town on the Texas prairie. The film raises intriguing questions as to the motivations of the art thief and the whereabouts of the items that, to this day, remain waiting to be discovered.