True Crime
Boozer, skirt chaser, careless father. You could create your own list of reporter Steve Everett’s faults but there’s no time. A San Quentin Death Row prisoner is slated to die at midnight – a man Everett has suddenly realized is innocent. In his 21st film as director and 41st as star, Clint Eastwood memorably plays Everett in True Crime, a savvy beat-the-clock thriller. Isaiah Washington, Denis Leary, Lisa Gay Hamilton, James Woods, Diane Venora and others populate this suspense tale that tightens to nerve-frying intensity intercutting the parallel stories of the inmate and Everett’s scramble to save him…and perhaps lift his own life out of the trash heap along the way. Everett is harried, determined and trying not to self-destruct. And the clock is ticking.