U.S. Marshals
An airplane bearing gruff U.S. Marshal Sam Gerard (Tommy Lee Jones) crashes in the wilderness. On board the same flight is Mark Sheridan (Wesley Snipes), a federal prisoner accused of double murder, who escapes during the ensuing chaos, but not before rescuing several people from the wreckage. Gerard is ordered to hunt down the fugitive along with State Department agent John Royce (Robert Downey Jr.), and the two pursue Sheridan relentlessly, despite growing doubts about his guilt.