Afghanistan: The Wounded Land
Looking at six decades of Afghan history through the eyes of those who were there.
In the 1960s, Afghanistan is divided between a westernized elite and a traditional, largely poor majority of the population; a communist revolution sets these contradictions on fire.
Jihad
The Soviet army enters Afghanistan in 1979; the Afghans call for jihad against the godless invaders, and the "Soviet Vietnam" begins.