Hitler Takes On The West
May 10th, 1940, Hitler takes on the West. Nazi tanks and planes ravage the countryside and cities of Belgium, Netherlands and Northern France. In Dunkirk, which has become a bottleneck, 330,000 British and French troops flee in complete mayhem. As Hitler enters Paris, his planes are about to pour a flood of steel over London and all of England.
The Trap
1940. Nine months after the onset of World War II, Hitler attacks the West – Belgium, the Netherlands, France and Great Britain – in an unprecedented outburst of violence. The Nazi apocalypse strikes in Sedan, spreading across the Somme, all the way to the Channel, Britain’s last bastion. Her Expeditionary Force attempts to flee through the port of Dunkirk. Will Hitler allow this escape?
Last Battles
In Dunkirk, over 300,000 Allied troops board hundreds of ships and sail for England. France is in chaos. In the Great Exodus, the French people take to the roads, trying to escape. On June 17, Pétain, now running the government, calls for a cease-fire, whereas De Gaulle, on June 18, appeals for resistance. But the Armistice is signed. Half the country is now occupied by the Germans; the other half is subjected to the Vichy regime. France offers its coasts and airfields to the Germans, who want to invade England. Will Britain be more successful than France at surviving this Apocalypse?