Brawn: The Impossible Formula 1 Story
The story of how Ross Brawn, in 2009, competing in the most expensive and technologically advanced racing series, made the impossible happen; his understaffed, underfinanced and independent team won the World Championship.
Keanu Reeves shares one of Formula 1's underdog stories; after the 2008 financial crisis, an under-financed independent team takes on the world's best.
Success in Australia is bittersweet as the rise of Brawn GP causes unrest amongst the teams that helped them; Jenson Button defies all expectations, achieving victories despite a lack of resources and a relentless onslaught from some big names; rival teams take Brawn to court over their car design; McLaren, Red Bull, and Ferrari, the teams who worked so hard to help, now want the car banned and the team gone from the championship; but as their success grows, so does the animosity towards them.
The team is unlucky in the Japanese GP and Jenson struggles in qualifying; the final race turns into a battle between three drivers.