Cleopatra in Space
Wednesday
Just before her 15th birthday, Princess Cleopatra is zapped 30,000 years into the future where she discovers that she is the prophesied savior of the galaxy.
Cleo tries to find her place at the Academy, unaware that Akila is planning a surprise birthday party for her.
Homesick, Cleo tries joining some school clubs to feel better; however, her homesickness has an unexpected and destructive effect.
Cleo's overconfidence gets her friends captured; to rescue them, she must convince a tribe of laid-back aliens she can master their high values of humility, serenity and caution.
When Brian and Cleo try to get Akila to say "no," they find themselves face to face with the galaxy's grossest outlaws -- the scavengers.
When Cleo infects everyone with an alien disease, she and Khensu must find the one scientist who can cure it, the wildly unhinged Dr. Queed.