Grand Blue
After moving to a seaside town for college, Iori joins the diving club to experience life amid the roar of the waves.
Deep Blue
Iori heads off to college and decides to live at his uncle's dive shop; during his first day in college, Iori gets dragged into the diving club's crazy antics.
Even though Iori is afraid of the water, he and Kohei head to the sea; Tokita and Kotobuki decide to hold a men's beauty pageant for the Izu Spring Festival; the guys try to get Chisa to participate in a women's beauty pageant.
Iori, Kohei, Chisa and Azusa help out during the Izu Spring Festival; when Chisa gets nervous about the beauty pageant, Iori and Kohei try to help her.
The class finds out that Iori and Chisa are dating; Iori and Kohei offer to set up a mixer and ask Azusa to bring her friends.
Iori and Kohei cheat on their exams; PaB throws a party for Aina; Iori gets paired up with Chisa.