HPI
Morgane is 38 years old, has three children, two exes and an IQ of 160; her destiny as a cleaner is turned upside-down when her extraordinary abilities are spotted by the police who offer her a job as a consultant.
West Wind
While cleaning Lille DIPJ station, Morgane Alvaro, housekeeper, with an IQ of 160, lets drop the file of the murder of Antoine Levasseur, found dead at his home. She can't help reading it and finds out that Jeanne Levasseur, his wife, missing since the day of the murder, is innocent.
Malagasy Customs
A man is taking a bath in a hotel room when a stranger in a mask forces his head and drowns him under the water. This is Morgane's first case as a consultant for Lille DIPJ, with Kadarec's disagreement. She was reluctant at first, but accepted the post, subject to the reopening of the investigation of Romain's disappearance, her boyfriend, which Hazan supervises.
The body of a veterinarian is discovered at her clinic; everything seems to indicate death from natural causes, but Morgane suspects the young woman was poisoned.