Human to Human
My Name Is Liuda
In het laatste operationele Oekraïense hulppunt in Warschau zijn de meeste vrijwilligers Pools, maar er zijn ook twee Oekraïeners. Een van hen, Liuda, helpt anderen om aan haar eigen eenzaamheid te ontsnappen.
Marcin Piotrowski organiseert al 13 jaar het Folkowisko Borderland Culture Festival - een ervaring die hem in staat stelde humanitaire hulp te bieden aan honderden vluchtelingen na het uitbreken van de oorlog.
Przemyśl. Er zijn al 200.000 vluchtelingen gepasseerd in het vluchtelingencentrum dat gevestigd is in een oude Tesco-supermarkt. We zien hoe het centrum Wiktoria met haar zoon Jarosław opvangt.