Humans
In a parallel present where the latest must-have gadget for any busy family is a 'Synth' - a highly-developed robotic servant that's so similar to a real human it's transforming the way we live.
A couple buy a synthetic human, or 'synth' to help around the house, but the new arrival threatens to expose their secrets. A retired engineer's paternal relationship with his own synth is threatened by a malfunction, an android and his owner go on the run, and a detective grows suspicious of his wife's close bond with her synth.
Laura becomes increasingly suspicious, feeling threatened by the presence of Synth Anita, the 'so-called' perfect mother figure in her home. Hobb holds Fred prisoner in his facility, but while Hobb's superiors marvel at this unique specimen, Fred voices his fears about what this means to humanity.
As news of the 'killer Synth' spreads, Karen comes under increased pressure to find Niska. The Hawkins family debate whether they should keep Anita. Joe worries that his secret will be discovered and Mattie puts her trust in Leo.
With the Hawkins family at their lowest ebb, Laura makes a confession that will have serious implications for Anita and leaves Mattie wondering if she can ever forgive her. Meanwhile, Karen discovers the whereabouts of Niska.