Inuyashiki - Last Hero
Ichiro Inuyashiki
Ichiro Inuyashiki, a worker whose life is pretty uneventful, has a very ungrateful family, despite having built them a house.
Inuyashiki is transformed into a robot whose mission is to save others; high school student Hiro Shishigami has also been changed into a robot, but he does not care about anybody.
Shishigami watches Inuyashiki stand up from a mortal blow and fly away, and both realize they share similar robotic bodies; Inuyashiki studies his abilities, and uses them to save others; Shishigami violently confronts a group of bullies.
The yakuza criminal Samejima sets his sights on the innocent Fumino, and she escapes his kidnapping attempt and flees to her fiancé's house; Samejima pursues her, and Inuyashiki comes to save them, but gets shot.
Ando is struggling with the fact that his friend, Shishigami, is responsible for the spree of home invasions.
Shishigami escaped from a dozen officers, but he has become a wanted man in connection to the home invasion spree; he stays with Shion Watanabe, a classmate.