Killers of the Cosmos
It takes a hard-boiled detective to discover the cosmic threats to humanity. With a Hollywood actor, comic-book style drama, the latest documentary evidence and six deadly cases to solve, this is Cosmic Noir.
The Case Of The Killer Rocks
Earth is hit by 100 tons of rock from space every day; most burn up in the atmosphere, but a single rock wiped out the dinosaurs.
When a massive star dies, it can direct a blast of radiation that could obliterate all life.
More than 100 million pieces of small space debris are floating around the Earth; a collision between two of these objects in low Earth orbit could be catastrophic.
Aliens could be lethal killers who want to invade and plunder our world; a team of experts investigates extra-terrestrial beings and their threat to human life.
Until recently, black holes were only theoretical; scientists know that millions exist and some of them have the potential to be lethal to earth.
Experts discuss the many possible ways that could spark the beginning of the end for the universe, including when and why it would happen.