In the criminal justice system, sexually based crimes are considered especially heinous. In New York City, the dedicated detectives who investigate these vicious felonies are members of the Special Victims Unit. Following the investigation and prosecution of these crimes will not only grip you with suspense — but may change your life.
The special victims squad tries to take down a sex-trafficking operation that enslaves young women; when the investigation is halted by Lt. Alexandra Eames (Kathryn Erbe), Detective Benson has to get creative.