Life After People
Water World
In a world without humans, water turns from life-giver to destroyer, flooding cities, collapsing dams and triggering ancient forces long kept at bay.
In the absence of humanity, the world's cities like New York, Orlando and Rio de Janeiro are reclaimed by nature, as forests rise, animals roam free and fire and flood undo centuries of construction.
In a world without humans, the deserts once tamed rise to reclaim great triumphs: from Las Vegas to Dubai's Burj Khalifa; as sand, salt, and sun dismantle cities, the wastelands quietly take back the ground borrowed.