Hitler: Uncovering His Fatal Obsession
From the 1920s a detestation of the Soviet “Untermenschen” had been a central part of Hitler’s ideology. A war with Soviet Russia was always a precondition for the success of his racial vision; for the flourishing of Aryan man. When Hitler did eventually invade Russia in 1941, it took the Soviets entirely by surprise – until this point, the two nations had been freely cooperating. What followed...